Ψεύτικες ειδοποιήσεις παράδοσης δεμάτων

Απάτη παράδοσης είναι όταν ένας απατεώνας σας στέλνει μήνυμα που αναφέρει ότι ένας ταχυμεταφορέας προσπάθησε να παραδώσει ένα δέμα ή πακέτο, αλλά δεν απαντήσατε. Το μήνυμα σας ζητά να κάνετε κλικ σε έναν σύνδεσμο για να προγραμματίσετε ξανά την παράδοση, όπου θα σας ζητηθεί να εισάγετε ευαίσθητες πληροφορίες, όπως ημερομηνία γέννησης, αριθμό κινητού και στοιχεία κάρτας.

Οι απατεώνες χρησιμοποιούν αυτές τις πληροφορίες για να σας καλέσουν ή να αποκτήσουν πρόσβαση στον τραπεζικό σας λογαριασμό και να σας κλέψουν χρήματα.


Οι απάτες με ψεύτικες ειδοποιήσεις παράδοσης δεμάτων μέσω μηνυμάτων SMS αποτελούν τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο τύπο απάτης.
Οι απατεώνες στέλνουν κακόβουλα μηνύματα που φαίνεται να προέρχονται από εταιρείες ταχυμεταφορών, ενημερώνοντας για αποτυχημένη παράδοση και ζητώντας από τον παραλήπτη να ακολουθήσει έναν σύνδεσμο για να κλείσετε νέο ραντεβού. Δυστυχώς οι σύνδεσμοι αυτοί συχνά οδηγούν σε ιστοσελίδες που συλλέγουν προσωπικά δεδομένα ή εγκαθιστούν κακόβουλο λογισμικό.

Οι εταιρείες δηλώνουν επανειλημμένα ότι δεν ζητούν προσωπικές πληροφορίες αν δεν έχετε επικοινωνήσει πρώτα εσείς και συμβουλεύουν τους πελάτες να είναι προσεκτικοί με τέτοια μηνύματα.

Για να προστατευτείτε από τέτοιες απάτες:

Μην κάνετε κλικ σε συνδέσμους ή ανοίγετε συνημμένα από άγνωστους αποστολείς.

Ελέγξτε την εγκυρότητα του μηνύματος επικοινωνώντας απευθείας με την εταιρεία ταχυμεταφορών μέσω των επίσημων καναλιών της.

Αναφέρετε ύποπτα μηνύματα στις αρμόδιες αρχές ή στην εταιρεία που υποτίθεται ότι τα έστειλε.

Η ενημέρωση και η προσοχή είναι τα καλύτερα μέσα προστασίας από τέτοιες απάτες.

Οι ίδιες οι εταιρείες προσφέρουν επιπλέον συστάσεις για την προστασία από τέτοιες απάτες:

1. Επαλήθευση μέσω Επίσημων Καναλιών
Ελέγξτε τις αποστολές μέσω του επίσημου ιστότοπου ή της εφαρμογής τους. Χρησιμοποιήστε τον αριθμό παρακολούθησης που λάβατε από την αποστολέα.

2. Ενημέρωση για Ενδείξεις Απάτης
– Ψεύτικοι σύνδεσμοι: Οι εταιρείες προειδοποιούν ότι πολλοί απατεώνες χρησιμοποιούν παραπλανητικά URL
– Ελέγχετε πάντα αν το URL αρχίζει με “https://” και αν προέρχεται από τη σωστή διεύθυνση.

3. Αναφορές Υποψίας Απάτης
– Στείλτε τα ύποπτα email στην εταιρεία ταχυμεταφοράς και διαγράψτε τα χωρίς να κάνετε κλικ σε συνδέσμους.

4. Εκπαίδευση και Ευαισθητοποίηση
– Οι εταιρείες συστήνουν να εκπαιδεύετε την οικογένεια, φίλους και συνεργάτες σχετικά με την απάτη. Είναι σημαντικό να γνωρίζουν τις απλές ενδείξεις για να εντοπίζουν ύποπτα μηνύματα.

5. Χρήση Διπλής Επαλήθευσης
– Ορισμένες εταιρείες προτείνουν να ενεργοποιήσετε τη διπλή επαλήθευση στους λογαριασμούς σας όπου είναι διαθέσιμο. Αυτό καθιστά πιο δύσκολο για τους απατεώνες να αποκτήσουν πρόσβαση.

Ακολουθώντας αυτές τις πρακτικές, μπορείτε να μειώσετε σημαντικά τον κίνδυνο να πέσετε θύμα απάτης.

Αφήστε μια απάντηση